بهتر است چه مواردی در فوتر سایت قرار بگیرد؟

سایت از المان ها و قسمت های مختلفی از قبیل هدر سایت،ساید با رسایت،نمایشگر تصاویر متحرک سایت و … تشکیل شده است که در نهایت به فوتر ختم میشود.

فوتر در تمامی صفحات سایت تکرار می شود و از این رو در سئو سایت مورد توجه و دقت قرار می گیرد زیرا که به واسط تکرار می توانید موارد مورد اهمیت خود را در فوتر درج کنید تا در تمامی صفحات تکرار شود و به واسط این تکرار می توانید اهمیت موضوع را به گوگل بشناسانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که در فوتر سایت چه مواردی را درج کنید تا در روند سئو سایت به شما کمک نماید.

شاید طراحان وب سایت ها اهمیت طراحی سایت خود را از هدر به ترتیب شروع کنند و پایین ترین قسمت سایت یعنی فوتر سایت اهمیت کم تری بدهند،غاقل از اینکه وقتی وبگردان در حال جستجو در صفحات اینترنتی هستند وقتی که به پایین ترین قسمت سایت میرسنند چنانچه مطلب حایز اهمیتی پیدا نکردند،یا اینکه پایین ترین قسمت سایت آنها را جذب نکرد بلافاصله بر روی دکمه ضربدر کلیک کرده و به صفحه ی دیگر ی که در میان جستجو های خود با زکرده بودند میروند.این جاست که اهمیت فوتر بیش تر از پیش بر سئو سایت مشخص میشود،چرا که فوتر پر محتوا و اصولی طراحی شده موجب جذب مخاطب به سایر قسمت های سایت و مدت زمان بیشتر ماندن در سایت میشود و در نهایت باعث بالا رفتن ارزش سئو سایت شما میشود.

مواردی که باید در فوتر سایت قرار داده شود:

آدرس و نقشه گوگل

باید در قسمت فوتر، آدرس خود را بنویسید با این کار گوگل راحت می تواند موقعیت شما را پیدا کند و در نتیجه براساس اصول سئو محلی، گوگل به کاربران کمک می کنند که در نزدیکترین موقعیت مکانی خود ، به دنبال یافتن نیازهای خود باشند.

اطلاعات و فرم تماس با ما

در فوتر نه تنها باید آدرس مکانی سایت بیان شود بلکه باید گزینه ای به نام تماس با ما نیز قرار گیرد تا راه های ارتباط از راه دور همانند تلفن، ایمیل و… در آن قسمت لحاظ شود تا کاربر به وبمسترها دسترسی آسان داشته باشد. قرار دادن اطلاعات تماس در پایین ترین بخش سایت هم نشان از اعتبار شما و برقراری ارتباط راحت کاربران با شما،و هم یک روش عالی برای گرفتن نتیجه ای خوب است. سعی کنید اطلاعات تماس خود را بصورت کامل و شفاف ارئه کنید همچنین اگر از خدمات پستی برای ارائه محصولات در سایت استفاده میکنید حتما آدرس و کد پستی محل خود را نیز قید کنید.

کلمات کلیدی در فوتر

کلمه کلیدی سایت را به واسط لینک در فوتر قرار دهید تا در تمامی صفحات تکرار شود. در واقع شما لینک سازی داخلی را بدین واسط انجام داده اید و این تکرار لینک اهمیتی که این صفحه و کلمه کلیدی آن در سئو برای شما دارد را به گوگل می فهمانید.

لینک های مهم در فوتر

لینک های مهم که بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند را در فوتر قرار دهید تا کاربران به راحتی صفحه مورد نیاز خود را پیدا نمایند و وارد آن شوند. صفحات پرکاربرد توسط مشتریان را شناسایی و آنها را در فوتر قرار دهید. ارائه لینک ها به صورت سازمان یافته و سازمان یافته یک راه حل عالی برای علاقه مند نگه داشتن بازدید کننده برای ادامه جستجو در سایت شماست و مسلما جایی بهتر از فوتر برای اینکار وجود ندارد.

آیکن و لینک شبکه های اجتماعی

اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، آدرس آن ها را در فوتر قرار دهید تا کاربر راحت بتوان در ان ها عضو شود.

زیبا سازی فوتر (footer )
اگر فقط چند لینک اصلی برای ارائه دارید شما یک فرصت عالی برای داشتن یک فوتر بسیار زیبا نیز خواهید داشت چنانچه تعداد لینک های شما برای ارایه کم است شما فرصت بسیار خوبی برای زیبا سازی فوتر خود دارید،شما میتوانید از آیکون های زیبا و مرتبط با عناوین لینک هایتان در کنار نام لینک هایتان استفاده کنید.و از این طریق مخاطبین را به قسمت پایین سایت خود جذب کنید.

فوتر سایت نباید یک مکان فراموش شده برای طراح سایت و یا یک مکان خسته کننده برای کاربران باشد،فوتر سایت باید محلی پر جنب و جوش و پر استفاده در خدمت ترویج هر چه بیشتر سایت شما،محصولات شما، صفحات اجتماعی شما وبسیاری دیگر باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها: 9 امتیاز: 4.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *