نحوه صحیح توزیع انکر تکست در لینک

همانطور که قبلا هم در مقاله انکرتکست چیست؟ توضیح دادم، منظور از انکر تکست همان متن لینک است. یعنی همان متنی که برای کاربر نمایش داده می‌شود و می‌تواند بروی آن کلیک کند و به محتوای مورد نظر برسد.

انتخاب انکر تکست از اهمیت بالایی برخوردار است، پس شما باید دقت کنید که چه ساخت بک لینک داخلی در سایت خود و چه گرفتن بک لینک از سایت‌های دیگر، انکر تکست آن را به درستی انتخاب کنید تا گوگل شما را جریمه نکند.

نحوه صحیح توزیع انکر تکست در لینک‌
یکی از مواردی که در مقالات قبل بیان، این بود که انکر تکست لینک‌ها چگونه باید توزیع شوند تا بهترین نتایج را داشته باشند و در عین حال جریمه نشوید. مدیران وب‌سایت‌ها فقط با استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود انکرتکست می‌سازند و معمولاً هم موفق هستند. اما خب مطمئناً اینکار آنها می‌تواند در بلندمدت به نتایج بدی منجر شود و آنها توسط گوگل جریمه شوند. از آن طرف، برای بدست آوردن رنک بالای گوگل لازم است که با روشی مطمئن عمل کرد و این روش بارها جواب پس داده است.

آموزش جامع بهینه سازی انکر تکست

نحوه صحیح توزیع انکر تکست

در شکل بالا نحوه صحیح توزیع انکر تکست را صورت نمودار نمایش داده شده است. در مقاله قبل انواع انکرتکست را کامل توضیح دادم می توانید به آن مقاله مراجعه کنید.

در ادامه به توضیح الگو بالا خواهیم پرداخت تا موضوع روشن تر شود. با رعایت کردن الگو نمودار بالا در لینک سازی، هم سایت خود را از جریمه شدن گوگل مصون داشته اید و هم می توانید امیدوار باشید تا به رتبه های بالایی در نتایج گوگل دست پیدا کنید.

انکر تکست نام تجاری: طبق این نمودار، کلمات کلیدی که مربوط به نام تجاری شما می باشد می‌بایست متنِ نزدیک به ۴۰% از لینک های ما باشد. مثلا در مورد ما باید “رپید سایت” این حجم از متن لینک یا همان انکر تکست را در بر بگیرد اما مساله ای در این زمینه وجود دارد. “رپید سایت” قرار نیست به تعداد دفعات زیاد در گوگل جستجو شود. پس تمرکز زیاد روی این عبارت، تصمیم چندان مناسبی نیست. با این حساب، تخصیص نزدیک به ۱۰% از متن لینک ها به این عبارت کلیدی می‌تواند انتخاب مناسبی برای ما باشد.

انکر تکست اختصاصی: انکر تکست های اختصاصی آن عبارات و کلمات کلیدی هستند که شما خود می‌خواهید به عنوان یک گرایش جدید در اینترنت مطرح کنید. مثلا کلمه کلیدی iPhone یک انکر تکست اختصاصی برای شرکت اپل محسوب می‌شود. در زمینه کاری ما هم، مباحثی وجود دارد که هنوز در زبان فارسی چندان مطرح نیست و می‌توان آنها را انکر تکست های اختصاصی نامید. این نوع انکر تکست لزوما فقط یک کلمه کلیدی نیست و می تواند چندین کلمه کلیدی در زمینه های مختلف را شامل شود. به طور مثال کلمه “انکر تسکت” می تواند یم انکر تکست اختصاصی برای رپید سایت باشد البته لازم نیست که ۲۵% از انکر تکست ها را به این موارد اختصاص دهیم و فکر می‌کنم که نزدیک به ۱۰% برای آن کافی باشد.
انکر تکست عریان: خب انکر تکست عریان به معنی استفاده از آدرس لینک به عنوان متن آن است که یعنی www.rapid-site.ir و مشتقات آن. این نوع انکرتکست هرچند با درصد کم از آن ستفاده می کنم اما کمک می‌کنند که لیست لینک‌های ما غلظت کمتری در کلمات کلیدی اصلی داشته باشند و کمی رقیق شود. با این حساب، ۵% از لینک‌ها را می‌توان به این مورد اختصاص داد.
انکر تکست نام تجاری + کلمه کلیدی: در زمینه فعالیت ما این گزینه هم مانند گزینه اول چندان استفاده ای نخواهیم داشت و فقط ۵% را به آن اختصاص می دهیم که حتی می تواند از این هم کمتر باشد. اما در برخی موارد به علت اینکه نام تجاری خاص در کنار کلمه کلیدی دیگری زیاد جستجو می شود لازم هست که این مورد به دو برابر افزایش پیدا کند.
انکر تکست Partial Match (تطبیق نسبی): این شامل عبارت هایی با بخشی از کلمه کلیدی شما می‌باشد. برای مثال، وقتی که کلمه کلیدی اصلی ما لینک بیلدینگ است، کلمه لینک سازی یک تطبیق نسبی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در زبان فارسی معمولاً معادل انگلیسی یک کلمه نیز مطرح می‌شود، معمولاً املاهای فارسی مختلفی از یک کلمه انگلیسی دیده می‌شود و اینکه خود این کلمات کلیدی هم جستجو دارند، لازم است ما درصد بیشتری را به این موارد اختصاص بدهیم. این یعنی نزدیک به ۲۰% از موارد باید برای این انکر تکست ها باشد.
انکر تکست عمومی: این انکرتکست ها عمومی و کاملاً بی‌ربط و شامل عباراتی مثل “اینجا کلیک کنید” می‌شوند. هر چند تمرکز خود ما به هیچ وجه روی این کلمات کلیدی نخواهد بود، اما بد نیست برای رقیق شدن کلمات کلیدی خود در انکر تکست‌ ها، در بلند مدت حداقل ۵% را به این لینک‌ها اختصاص دهیم.
انکر تکست طولانی: خب این انکر تکست ها شامل عبارت های طولانی همچون “فیلم آموزش تصویری دو زبانه کردن وردپرس” می‌شوند. بد نیست اگر که نزدیک به ۱۵% از انکر تکست‌ها را به این موارد اختصاص دهیم.
انکر تکست Exact Match (تطبیق دقیق): خب، اینجا جایی است که استراتژی ما تفاوت بسیاری با این نمودار می‌کند. چرا؟ چون خدمات طراحی سایت و در نتیجه کلمات کلیدی مرتبط با کار ما زیاد هستند و باید برای هر کدام از آنها لینک سازی مناسب را انجام بدهیم. پس منطقی است که حدود ۱۰% از انکرتکست ها را دقیقاً به کلمات کلیدی خود اختصاص دهیم.
انکر تکست LSI: این مورد در نمودار قبلی نیامده است که یعنی احتمالاً به عنوان بخشی از انکرتکست‌های Partial Match حساب شده است. در این انکرتکست ها شما از عبارات هم معنی با کلمه کلیدی خود استفاده می‌کنید. پس وقتی عبارت کلیدی اصلی ما سئو سایت باشد، بهینه سازی سایت به عنوان یک انکر تکست LSI شناخته می‌شود. (توجه داشته باشید که ما اینجا بهینه سازی و سئو سایت را یک انکر تکست با تطبیق نسبی حساب می‌کنیم.) کلمات کلیدی LSI نه تنها برای بالا آمدن در کلمه کلیدی اصلی مهم هستند، بلکه احتمالاً خودشان هم در مجموع جستجوی زیادی هم دارند. پس اهمیّت زیادی دارند و فکر می‌کنم ۲۰% اختصاص به آنها خوب باشد.

رعایت الگوی بالا به سه دلیل زیر می تواند برای رپید سایت مفید باشد و با استفاده از این نحوه توزیع هم در کوتاه‌مدت و هم در طولانی‌مدت می‌توان نتایج بهتری کسب کرد:

نگران جریمۀ گوگل نیستیم چرا که متن لینک های ما متنوع شده و این یعنی گوگل هیچوقت ما را بابت اسپم کردن بیش از حد با یک عبارت کلیدی جریمه نخواهد کرد و تماماً یا حداقل تا حدی بر اساس قوانین آن عمل کرده‌ایم. هر وب‌سایتی که با اسپم کردن یک کلمه کلیدی بخواهد سریعاً در نتایج جستجو بالا بیاید، همیشه باید نگران سقوط خود در بروزرسانی بعدی گوگل باشد و ما خودمان بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم.
در کلمات کلیدی مرتبط نیز بالا خواهیم آمد با توزیع درست انکرتکست‌ها، ما در کلمات کلیدی مرتبط به موضوع خود نیز بالا خواهیم آمد. پس وقتی که دو کلمه کلیدی اصلی و فرعی ما سئو و بهینه سازی هستند، با اینکار می‌توانیم در کلمات کلیدی مرتبط با این دو مثل بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوگر و خدمات سئو سایت هم رتبه خوبی کسب کنیم. این یعنی در طولانی‌مدت می‌توانیم ورودی بیشتری را از گوگل داشته باشیم. به علاوه وقتی از طریق این نتایج کلیک بگیریم، حتی می‌توانیم با سرعت بیشتری در خود کلمه اصلی هم رنک گوگل خوبی کسب کنیم.
صرفه جویی در هزینه ها بسیاری از همکاران ما در این زمینه تجربه بسیاری دارند و سرمایه‌گذاری بسیاری بروی این کلمات کلیدی اصلی کرده‌اند. بنابراین اگر ما بخواهیم در زمانی کوتاه برای یک کلمه کلیدی مثل سئو رتبه بگیریم، کارمان خیلی سخت خواهد بود و باید زمان و هزینه بسیاری را صرف اینکار بکنیم. اما با تمرکز بروی انکر تکست‌های طولانی و مرتبط می‌توانیم با هزینه کمتر و در زمانی کوتاه‌تر از گوگل ورودی بگیریم و در همین حین، به تدریج وضعیت خود در کلمه‌های کلیدی اصلی را هم ارتقا بدهیم.

نحوه صحیح توزیع انکر تکست برای شما
این الگو و نمودار بالا و یا الگوی ما برای انکر تکست، الگویی با درصد ثابت برای همه نیست و با توجه زمینه فعالیت و رقبا و … متغییر خواهد بود. بنابراین، قرار نیست که نحوه پخش متن لینک‌ها برای شما دقیقاً با پیشنهاد ما برای رپید سایت برابری کند. بلکه لازم است یک استراتژی مناسب با تجارت خود را تنظیم کنید و بر اساس آن عمل کنید. برای این منظور در ابتدا باید کلمات کلیدی اصلی و فرعی خود را به دقت شناسایی کنید، راهکارهای رقبای اینترنتی خود را بررسی کنید و الگوهای جستجوی کاربران را بشناسید. با کمک این اطلاعات و صرف کمی وقت، به راحتی می‌توانید یک نمودار خوب برای توزیع انکرتکست‌های خودتان ایجاد کنید و به بهترین نحو برنامه لینک‌سازی خود را پیش ببرید.

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها: 2 امتیاز: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *